Na starom či novom, asistenčné služby platia pre všetky autá

13.01.2017

Kúpou ojazdeného auta sa dá ušetriť kopa peňazí, ale prekvapiť dokážu nečakané poruchy a aj mrazivá zima. Odťah, rýchla oprava - teda čokoľvek, čo nezvládnem sama - mi na cestách zabezpečí asistenčná služba. Tá ma nenechá v probléme.

Moje prvé auto som si kupovala hneď, ako som začala pracovať a mohla si naň požičať. Na nové som nemala, našetrených som mala len pár stoviek. Voľba vtedy padla na menší ojazdený hatchback. V ponuke ich bola kopa, takže mi chvíľu trvalo, kým som si vybrala. Napokon mi s rozhodovaním pomohol kamarát.

Dnes sa časom šetrí

Už pred prihlásením auta na dopravnom inšpektoráte som musela mať auto poistené. No a ja nemám rada papierovanie a zložitosti okolo. Navyše, dohadovať si stretnutie s akýmkoľvek finančným poradcom, na to nemám čas. Zvykla som si všetko, čo sa dá, vybavovať cez mobil. Dnes už sú apky hádam na všetko, tak kým to tak funguje, prečo ich nevyužiť.

Povinné zmluvné poistenie auta pred prihlásením som vyriešila pohodlne takto. Cez mobil som auto nafotila a vyplnila všetko potrebné. Pri mojom šťastí som si pre istotu pribalila aj asistenčné služby, pre každý prípad. Ako som neskôr zakúsila, bola to jasná voľba.

Staronové, bez starostí

Moje "nové" auto dostalo hneď aj svoje meno. Keď môže mať voľajaký Ďuro svoju Rapidečku, ja som to svoje pomenovala "Modrý šíp". Verím, že mi bude dobre slúžiť pár rokov. Túto slobodu na kolesách som už naozaj potrebovala. Neustále si požičiavať od rodičov začínalo byť fakt otravné. Lenže s "Modrým šípom" som bola trochu naivná.

Kúpna cena auta bola super a podľa kamarátovej rady som si nechala polovicu peňazí bokom na prípadné opravy. Takže s nejakou tou výmenou pokazeného za funkčné som už vopred rátala. Len som nečakala, že to príde tak skoro. Testovaciu jazdu som si urobila po regióne. Cez deň bolo slnečno, i keď trochu chladno.

Vybitá batéria je horšia ako defekt

Neskutočne ma to ťahalo do hlavného mesta. Takže som neodolala, cez víkend naložila kamarátku do "Šípu" a vyrazili sme. Okresmi trochu pomalšie, ale hlavne v pohode. Auto cestu zvládlo a ja s mojimi vodičskými skúsenosťami tiež s prehľadom.

Zaparkovali sme na parkovisku pri obchodnom centre a obuli sa do nakupovania. Po troch-štyroch hodinách sme sa už brali domov. Lenže stojac pri aute som tlačila diaľkové ovládanie zámkov, no nič sa neudialo. Nakoniec som si pomyslela, že je v kľúči vybitá batéria, odomkla som zámok normálne. Naložili sme nákup, nasadli, otočila som kľúčom v zapalovaní a nič sa neudialo.

Na začiatku som trochu spanikárila. "Tak hádam to nejako poriešim cez mobilnú aplikáciu, keď je taká múdra. Dúfam, že ma nesklame," myslela som si. Ľahko som v nej našla číslo na asistenčnú službu. Spoľahla som sa na pomoc motoristom v núdzi.

Pomoc prišla rýchlo

Záchrana od vybitej batérie prišla za menej ako hodinu. Nemala som najmenšiu chuť behať po parkovisku a naháňať nejakého dobrodinca. Pomoc prišla oveľa skôr. Chlapom z asistenčky som otvorila kapotu a zvyšok zvládli sami.

Baterku mi dali rovno novú, tá stará už to mala za sebou. Myslím, že som vtedy zabudla úplne vypnúť svetlá, čo ma pripravilo o elektrinu, aj život batérie. Toto však nebolo po prvý raz, čo som potrebovala takúto motoristickú prvú pomoc. So starými autami je to stále niečo.

Defekt sa dá vymeniť aj bez špinavej roboty

Asi o pol roka neskôr, keď som sa vracala zo stretnutia s bývalými spolužiakmi v Tatrách, prerazila som si na jednom rýdzo slovenskom výtlku pneumatiku. Po takej rane, akú to urobilo, som jednoznačne musela zastaviť a skontrolovať, čo sa vôbec stalo. Už kým som auto odstavila pri krajnici, začalo ma ťahať na stranu.

S prerazenou pneumatikou som sa nepohla. To, ako sa menia kolesá ovládam, no skúste toto robiť v balerínach. Voľba padla opäť na asistenčnú službu. Bola som trochu z ruky, na pomoc som musela počkať asi hodinu. Miesto dojazdovky som mala v kufri plnohodnotnú rezervu, takže pre pánov to nebola žiadna veľká starosť. Posádka asistenčnej služby už vedela, čo robiť, takáto výmena bola pre nich banálna.

Zámena paliva nemusí znamenať konečnú

Motoristické ťažkosti nemám len ja, čo som celkom rada. Moja kamarátka si pred nedávnom tiež poriadne zavarila. Svoje auto mala v servise, tak si požičala na týždeň jedno od rodičov. Do svojho šidla tankuje benzín, a tak zo zvyku, na benzínke natočila pri najbližšom tankovaní aj do rodičovského. Lenže, do naftovej nádrže benzín nepatrí...

Na jej šťastie, ako sa mi sama pochválila, mala tam ešte len zopár litrov, keď sa neveriacky pozrela na štítok nádrže a farbu pištole v hrdle. Rýchlo jej došlo, čo sa robí. Poučená mojimi skúsenosťami, volala rovno na asistenčné služby motoristom. Tých zopár litrov zameneného paliva jej prišli vyčerpať.

Ešte že si to všimla tak zavčasu, inak, ak by tankovala plnú, musela by zaplatiť v podstate dva razy. Pretože znehodnotené palivo jej asistenčná služba odviezla, pričom ho musela i tak na pumpe zaplatiť. Dotankovala správne palivo, no doma svoju príhodu radšej ani nespomenula. U otca by vyšla na smiech a vlieklo by sa to s ňou. Takto to zostalo len medzi nami :-P

Zima preverí každé auto, aj pripravenosť vodiča

V radách motoristom som sa dočítala, že v zime treba dávať pozor aj na zamrznuté zámky. Dobrým pomocníkom vie byť chemický odmrazovač a treba ho nosiť pri sebe. Tak to si neviem predstaviť, že popri šminkách a slznom spreji tam budem vláčiť aj voľáky rozmrazovač. To už je trochu veľa, nie vždy so sebou nosím vrece.

Dobrá správa je, že to tiež dokáže vyriešiť posádka asistenčnej služby, ak nie je nikde nablízku obchod, kde by sa niečo také dalo kúpiť. Ak to niekomu príde ako maličkosti alebo nepravdepodobné náhody, každý šofér sa raz môže dostať do núdze, kde si vlastnými silami nepomôže.

V pohode za každých okolností

Čo som nevedela, že asistenčka rieši aj privolanie tzv. "Drink taxi". Väčšinou, keď niekam idem autom, tak nepijem a ani to s pohárikom zbytočne neriskujem. Asistenčná služba vraj vie pri veľmi pokazenom aute v zahraničí zariadiť aj ubytovanie v hoteli. Čo ako pomoc je super, netreba stresovať. S týmto skúsenosť našťastie nemám. Ale aspoň nebudem panikáriť, ak sa náhodou niečo také prihodí po ceste do Chorvátska.

Keď som sa asistenčnej posádky pýtala, čo sa rieši najčastejšie, odťah bola ich prvá odpoveď. Ale inak vedia zorganizovať pomoc aj kvôli zamknutým kľúčom v aute, oprava ľahkých porúch im tiež nerobí problém. Našťastie, môj "Modrý šíp" nie je polorozpadnutý vrak - ešte niekoľko desiatok tisíc kilometrov (dúfam) zvládne.

© 2017 Karolína Šimončičová Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky