Kúpeme sa BIO

15.09.2017

Tohtoročné horúčavy vytiahli ku vode snáď každého. Ja som však ako každé leto mala nešťastie na teplé dni a ochladiť som sa mohla jedine v ľadovej vani alebo studenej sprche. Ísť k moru tento rok nebolo možné, pretože všetky naše úspory sme investovali do domu a krásnej záhrady. Kvôli mojim problémom s kožou sme si na záhrade urobili bio bazén.

Aj ja som vždy snívala o veľkom bazéne, v ktorom sa ochladím po práci. Predstava smejúcej sa rodinky v bazéne sa mi vymazala v momente, ako mi doktorka oznámila, že moja pokožka trpí atopickým ekzémom a musím sa vyhýbať vode s chemikáliami, čiže aj bazénu s chlórom.

Ako každý rok, na kúpalisko v našej rodine chodí len manžel s deťmi. Ja ostávam doma spolu s mojím mladším synom, ktorý ochorením pokožky trpí tiež. Jedného dňa tesne pred prázdninami k nám zavítali priatelia, s ktorými sme sa dlho nevideli. Keď sa manžel mojej sesternice zadíval na náš veľký pozemok, len skonštatoval, ako veľmi nám chýba bazén uprostred.

Keď sme mu vysvetlili, že v našej rodine by nerobilo dobre postaviť chlórovaný bazén, prekvapil nás riešením. Vraj si máme postaviť kúpacie jazierko. Profesionálne kúpacie jazierka predstavujú možnosť kúpania sa vo vlastnej záhrade bez pridaného chlóru alebo iných chemikálii.

Dve časti jazierka

Pri návrhu nášho kúpacieho jazierka sme sa radili s firmou Numa. Táto firma nám pripravila plán a vzhľad jazierka presne podľa nášho očakávania. Na jazierko sme si s manželom vyčlenili zo záhrady ovál dlhý 7 metrov a široký 3,5 metra. Jediné, čo nás trápilo, bola otázka, koľko metrov by malo byť jazierko hlboké. Našťastie nám odborníci pomohli a vysvetlili, čo všetko tvorí kúpacie jazierko a ako reálne hlboké bude.

Naše nové jazierko sa skladá z dvoch častí. Tá hlavná pre nás je kúpacia časť a tvoria ju nerezové schodíky, fólia a kamienky. Na fólii sa nám po krátkom čase vytvoril nepríjemný sliz, ktorý, keď sme sa pýtali, sa vytvoril správne a dopomáha udržiavať rovnováhu ph vody. Po čase sme si na to už zvykli a nevadí nám to. Hlavné je, že vieme čo, naozaj máme vo vode.

Pod kúpacou časťou sa nachádza filtračná šachta, ktorá čistí a cirkuluje vodu jazierka. Táto časť nás nijak neohrozuje, a preto pri kúpaní ani nevieme, že je pod nami.

Náš biobazén

Výstavba nášho bio bazéna trvala od prvotnej konzultácie s firmou asi týždeň. Firma nám ponúkla aj druhú možnosť, a to zakúpiť si celé vybavenie kúpacieho jazierka a postaviť si ho svojpomocne doma. Mnoho ľudí si takéto biobazény chce prispôsobiť. To nám však neodporúčali a vysvetlili nám dôležitosť výstavby profesionálmi. Hlavnou výhodou je 100-percentný servis a bezplatné poradenstvo každý deň v roku.

K návrhu nášho bio bazéna sme dostali na výber filtračné sety do šachty, ktoré boli v rôznych cenových kategóriách. Následne sme si mohli vybrať fóliu a stenový skimmer. Tieto časti záležali od veľkosti objemu vody jazierka. Ako ďalšie som vyberala schodíky a manžel veľmi chcel kúpiť solárny ohrev, ktorý nám predĺži kúpaciu sezónu. Po výbere všetkých častí sme sa už na ďalší víkend tešili z pohľadu na jazierko. Počas ďalších 2 rokov máme na jazierko záruku, no veríme že tak kvalitne vybudované kúpacie jazierko využitie záruky potrebovať nebude.

Využívame ho veľmi často

Áno, tento rok sme si nechali postaviť kúpacie jazierko ešte pred letom a teplota vody v bazéne sa dokázala vyhriať až na 25 stupňov. Takmer každý teplý deň sme strávili v jazierku a hlavne ja som sa mohla venovať celej rodine vo vode. Do takejto investície by sme išli kedykoľvek aj v budúcnosti, veď náklady na výstavbu profesionálneho kúpacieho jazierka našej veľkosti nás stáli rovnako, ako keby sme si nechali postaviť normálny bazén s chlórovou vodou.

Zabudnite na bežný bazén. Kúpacie jazierko má celoročné udržiavacie náklady omnoho nižšie, keďže nemusíme kupovať chemikálie a udržiavacie prísady. Jediná investícia bola do filtračného systému, ktorý za pomoci špeciálneho biologického filtra s baktériami dokáže vodu vyčistiť. Nečistoty, ktoré deti do vody nanesú, poputujú cez dno do filtračnej šachty a tak sa o ne nemusíme starať my. Nám stačí raz do týždňa počas leta zapnúť čerpadlo stenového skimmera a ten sa postará o všetky nečistoty na hladine ako napríklad lístie, peľ alebo prach.

Pri výstavbe kúpacieho jazierka sme sa s manželom zhodli, ako sa tešíme, že raz, keď nám vyrastú deti a my sa už v jazierku kúpať nebudeme, si kúpime krásne veľké ryby. Veď v prípade vnúčat môžeme ryby znovu chytiť a vyčistené jazierko používať na kúpanie. Celé jazierko je pýcha našej záhrady a my sme radi, že nám manžel sesternice povedal o takejto skvelej možnosti.

© 2017 Karolína Šimončičová Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky